\"Vzdelávanie v predškolskom veku je asi najdôležitejšie v rámci celoživotného vzdelávania a návyky, ktoré získajú deti v tomto úseku života, si ponesú so sebou po celý život, \" konštatoval minister. Pripomenul, že v rámci pripravovanej školskej reformy sa materské školy po prvýkrát stávajú súčasťou školskej sústavy.
Mária Mrenicová zo Spoločnosti pre predškolskú výchovu, ktorá je organizátorom seminára s podtitulom \"kam kráča materská škola\", pre TASR uviedla, že nastupuje obdobie zmien. \"Budeme zaradení medzi školy, nie školské zariadenia, a teda sa stávame súčasťou školskej sústavy, čím sa zmení postavenie materskej školy. \" Doposiaľ verejnosť vnímala materské školy skôr ako výchovné zariadenia, hoci sa učiteľky intenzívne venujú aj vzdelávaniu detí.
\"Najmä na prvom stupni základnej školy vidieť výrazné rozdiely medzi deťmi, ktoré chodili do materskej školy dva-tri roky a deťmi, ktoré materskú školu vôbec nenavštevovali. Socializácia dieťaťa sa nedá dosiahnuť doma, aj keby sa mu rodič akokoľvek venoval, \" pripomenula Mária Mrenicová, ktorá pôsobí ako riaditeľka materskej školy vo Zvolene a stála pri zrode Spoločnosti pre predškolskú výchovu.
Na seminári sa zúčastňuje takmer 400 učiteliek materských škôl z celého Slovenska. Súčasťou dvojdňového programu budú tvorivé dielne, kde sa naučia okrem iného samostatne vytvárať výchovno-vzdelávacie programy s ohľadom na konkrétne podmienky, na schopnosti i potreby detí.